niedziela, 17 kwietnia 2011

Pasztet z soczewicy

500 g soczewicy
1 szkl. słonecznika
10 suszonych moreli
1 duża lub 2 małe cebule
troszkę warzyw (kawałek marchewki, pietruszki, kalafiora lub co nam w ręce wpadnie, może to być np 100 ml zupy, która została nam z poprzedniego dnia)
3 łyżki płatków owsianych
4 łyżki oliwy
3 łyżki koncentratu pomidorowego
3 łyżeczki siemienia
1/2 łyżeczki ostrej papryki
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
niecała 1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka majeranku
5 ząbków czosnku

Soczewicę i słonecznik namoczyłam na noc. Następnego dnia namoczyłam morele, podsmażyłam cebulę, pokroiłam morele w paseczki.
Zblendowałam wszystko poza morelami, płatkami owsianymi i siemieniem (te składniki dodałam po zblendowaniu wszystkiego). Do blendowania dodałam wodę (jak widać na zdjęciu pasztet wyszedł dość suchy, spokojnie można dodać tyle wody, żeby naprawdę łatwo się wszystko blendowało). 
Masę przełożyłm do 2 wysmarowanych masłem i obsypanych bułką tartą keksówek.
Piekłam w temperaturze 180 stopni aż do momentu zarumienienia się góry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz